iklan

Followers

Sunday, December 26, 2010

kelebihan ayat kursi

salam~
asyik post pasal bnde ngarut2 je, kali ni aku nak post pasal kelebihan ayat kursi nih plak. ade paedah nye sket kan.. infO utk korang yg beragama islam,, klau boleh amalkan selalu.. ok :)
dah hafalkan ayat nih so, tak de masalah lagi la nk amalkan.. tak rugi pon amalkan ayat ni,,
jangan jadi sombong kpd tuhan yg mncipta kita..



1) Barangsiapa membaca ayat al-Kursi apabila berbaring di tempat tidurnya, Allah SWT akan mewakilkan dua orang malaikat memeliharanya sehingga subuh.



2)barangsiapa membaca ayat al-kursi di akhir setiap solat fardhu, dia akan berada dalam lingkungan Allah SWT hingga sembahyang fardhu yang lain.


3) Barangsiapa membaca ayat al-Kursi di akhir setiap solat fardhu, tidak menegah ia masuk syurga, barangsiapa membacanya ketika hendak tidur, Allah SWT memelihara akan dia ke ats rumahnya, rumah jirannya dan ahli-ahli sekitarnya.


4) Barangsiapa membaca ayat al-Kursi di akhir setiap solat fardhu Allah SWT menganugerahkan dia setiap hati orang yang bersyukur, setiap perbuatan yang benar, pahala-pahala nabi dan Allah melimpahkan rahmat keatasnya.


5)Barangsiapa membaca ayat al-Kursi sebelum keluar rumahnya, Maka Allah SWT mengutuskan 70,000 Malaikat kepadanya memohon keampunan dan mendoakannya.


6)Barangsiapa membaca ayat al-Kursi di akhir setiap solat fardhu Allah SWT mengendalikan pengambilan rohnya dan dia adalah seperti orang orang yang berperang bersama Nabi Allah sehingga mati syahid.


7)Barangsiapa membaca ayat al-Kursi ketika dalam kesempitan nescaya Allah SWT berkenan memberi pertolongan kepadanya. 

sumber : iluvislam

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...