iklan

Followers

Saturday, December 4, 2010

lawat ibu di hospital ( part 1)

salam~
hari adalah hari paling berdebar bagi aku dan mungkin bkn bagi korang..
sebab td ibu dah jalani pembedahan nk buang ketumbuhan.. 
pagi pkol 9 operation dilakukan.. berdebar2 nih.. tuhan je taw perasaan aku mcm mane..
bile aku smpai je kt hospital ser..... tuh, ade pk guard tahan.. dye ckp 2 org je boleh masok..
emmmm.. bpak aku ckp nk masok sbb nk pegi dkt cafeteria yg ade kt dlm bangunan tuh..
so, pk guard tuh pon bagi masok sume skali.. weeee...
kite org pon pegi kt cafeteria tuh utk bekpes dlu..
dari rumah tak bekpes lagi nih.. maklumlah xde sape nak masak..:(
aku masok je kt dlm cafe tuh,, pergghhh aku tak suke bau dlm tuh.. tak selera aku nk mkn..
bau mcm bau ubat je... ishh.. tapi nk wat mcm mane dah lapa sgt telan jelah...
habis je mencekik kiteorg trus naek atas tgkat 3, tggu kt depan bilik bedah..
*******tiba2***** jeng3..........
ade plak mak guard datang kt kiteorg sambil maki2.. 
"Oii.. ape ramai2 nih yg bole 2 org je masok".
"kaw org melayu, aku ckp bahase melayu takkan ko tak pham kot"...
dlm hati aku ckp-*(mkcik saye mmang org melyu tp kat umah sye speaking omputeh mkcik)*hehe
suare mkcik memang kuat la mengalahkan jacklyn victor, pitching dye ke laut beb, 
lontaran vOkal dye tuh klau boleh nk sume org dgr dan taw yang dye tgh buat kje.. 
aku pham la tu mmang keje kaw.. tapi consider la sket..
ibu tgh bedah, kaw jerit2, mcm kaw sorang je berkuasa, padahal doc xckp pape pOn,
klau nak tgOr pon ckp elok2 lah ni tak, tak ade budi bahase langsOng.
siap iring aku kluar lagi,, perghh memang aku rasa hina gyler mase tuh,,
tak reti jage perasaan org,,, memang aku dtg kt sepital tu pon dgn perasaan GemBira.. hahaha
*************
lepas kne halau tuh, aku n adek aku dduk dekat seat yg ade dpan hospimart
sempat la kiteorg mencekik lagi..
sandwich yg tak sedap di jual di kedai ini..
tp bersyukur la drpd tak ade kan...

sambil mkn tuh kiteorg usha2 je pintu masOk tuh
mcm2 planning setan kiteorg pikir mcm mane nk masOk ke dalam tuh,.,, haha
kali nih otak aku memang btOl2 jhat,, hihihi( tak ade kompromi)

antara akal2 setan kiteorg:
1-aku ingat kan nk menyamar jadi doctor je.. pkai baju puteh hehe semat2,, xde sape berani halau aku
2-adek aku jd pesakit, then aku tolak dye gne krusi roda,sbb krusi roda adeje berlambak kat sebelah aku nih.. tggu mase je aku nk wat kje bodoh tuh.. hahaha
3- menyamar jadi wiring man.. memang aku nmpak org2 mcm tuh kluar masok je dari tadi..
4-last, akal terakhir.. aku sruh adek aku pura2 saket, pastu jerit2 mcm org gyler ... tarik perhatian org ramai
haha.. pastu aku plak time tu lari trus masOk tnpa halangan lagi.. yeah!!

tapi kiteorg tak lah sekejam mcm tuh
masih waras dan ade akal bersih lagi, 
lastly, entah pkol bpe barulah sume dapat masOk. huh lega,, dpt jgak masOk tgk ibu,,
mase tuh ibu baru lepas operate dan tak sedarkan diri lagi..

panjang aku mmbebel, nk smbong part 2 plak.. k jgn lupe usha2 & komen2..





1 comment:

  1. wah... mcm2 ye idea.. leh jd spy ni... hah.... ni yg leh tambah dlm novel kyrel ni... hiihihih....

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...