iklan

Followers

Sunday, February 6, 2011

melantangkan suaraku suatu kepuasan..

salam~
post ni aku nk cite ape yang aku tal puas hati sgt tuk bbrape hari ni,, 

1. asal pompuan selalu mengadu dye diraba??



aku mlas nk ckp bnyak, dlm seminggu ni dah bnyak kali aku 
keluar g kl naek public transport. bas, tren, lrt.. dan blah blah blah ( xpayah la aku nk list kan sumenya).. bnyak kali jugak aku tgk pompuan ni pkai seksi2, ketat2.. pastu bile ade mamat bangla usha dyeOrg mula la nk trunkan kain skirt pndek tuh,, malu konon,, cover sane sini.. aku rse skirt pndek tuh kalau kne tiup angin pon dh terangkat nmpak dlm kot.. (maaf kasar sket).. tp tu la realitinya skang nih.. yg paling bagos bile anak melayu org islam yg suke pkai bju adek2 nih.. fesyen??? it's does not matter.. ko pkai tudung, dah fesyen, dah lawa.. ni tak bile ade lelaki usha sket dah nk sound2, ckp ^%^&*(#%^.. pastu slahkan org laen.. law ko tak pkai tudung skali pon biar bersopan la baju tu adek2 oi.. aishh.. tak paham aku.. gedik sgt~..

2. perlu ke berebut utk masok dlm tren??? especially di KL sentral..
tempat kejadian yg selalu berlaku rusuhan ni di KL sentral.. bila ade org nk kuar dari tren, bukak je pintu tren tu org dari luar dah serbu dlu.. wey!!!klau nk selesa naek tren,, xnak berasak-asak.. tlg la tggu dlu bg org abes kluar baru la ko bole masOk.. ni mcm bangsa xbertamadun.. ade org tua nk kluar pon susah, sorang pon xnak bagi jalan utk dyeorg kluar dri tren,, kejam!! aku bkn ckp utk malaysian only but pendatang2 ni yg xpham bhse melayu.. (mmg pOn).. bile tren dah padat lagi nk memadatkan lagi.. aduh..
sumpah aku penah kne impit smpai nk leper bdn aku.. nseb baek mase tuh dri kl sntral ke Mid je.. lau x mmg aku jd lempeng la.. huh~ 

3. perlu ke nk ckp KOTOR klau ko sendri buang sampah merata???
sane sini kotor.. pandai ckp sungai kt m'sia ni kotor, kt kwasan tu kotor la ape la.. org xbuat kje la.. tak bertamadun la,, adOi.. tp padalah bile pergi mane2 sampah air kotak yg ko dah abes minum pon ko buang merata.. bila tegur ko ckp alah sampah sket je.. sbb kan sampah sket tuh jadinya bnyak dan bnyak tula jadi nye kotor kawasan tuh.. ape yg ko ckp pergi balek kt dri ko sndri.. dush2.. padan muka!! so, xpyah nk salahkan org laen, klau ko pon buat salah..

mOral of de stOry: -cermin diri sndiri, jadilah bangsa bertamadun.. berubah la kpd yg lebih baek,, sbb ia bermula drpd kita,, klau kite tnjuk contoh yg baek, org laen akan ikut same.. dan sume akan jadi baek.. klau tak kita lakukanya sape lagi???

haty ini: ape yg aku ckp sekadar luahan utk direnung bersama.. :) bkn selalu aku post bnde2 ni,, hehe puas aty aku..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...