iklan

Followers

Saturday, December 24, 2011

Apabila tayar kereta pecah


salam,
semalam perjalanan aku ke Seremban bersama kawan aku sangat seronok, mana tak nya mmber aku drive kereta sedap2 bawak 100km/j dari segamat ke seremban tiba-tiba terlanggar lopak air di Batu Anam.. kami ingat lopak biasa rupa-rupanya lubang dalam.. perghh terhentak habis, pecah tayar kereta depan.. so, mmber aku berhenti kat tepi then tgk depan kereta kitaorang ada lg satu kereta yg dapat nasib yg sama,, tayar kereta pecah.. yela lubang tu memang tak nampak bila malam, lagi plak lubang tu penuh air,, biasalah skang ni musim hujan,,


nasib baik kawan aku yg drive tu cool je,, dia bwk spare tyre then tukar kat situ jgak.. bila aku fikirkan balek, semua bnda yg jadi ni ada hikmahnya.. kita pon dapat pengalaman tukar tayar.. biasanya tayar ni kita tak pandang pon tapi bila dah jadi mcm ni tayar la mnjadi keutamaan utk bergerak.. kitaorang bernasib baiklah sbb kereta tu tayar depan je pecah.. tapi kesian plak kt kereta dpan kitaorang tu depan belakang tayar keretanya pecah,, plus, bwk family lg nk balek kuantan.. kesian.. so, JKR Batu Anam sila amek tindakan ye.. tampal jalan tu dgn segera..

bila dah settle tukar tayar, kitaorang pon blah dari jalan yg aku anggap malang bagi kereta yg lalu jalan tuh.. tak smpai 2minit prjalanan kitaorang jumpa 2 lagi kereta stop kt tepi jalan sbb tayar kereta pecah.. syukur Allah permudahkan urusan kitaorang.. huh lega.. so, kat bawah ni info bagi sape yang tak tahu nak tukar tayar kereta.. sekadar nak share, kalau berlaku pada korang nnti tak de la nak gelabah... klik sini utk info

*********************************************************************************
info kesihatan
merawat pelbagai jenis penyakit
untuk maklumat lanjut Klik Sini

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...