iklan

Followers

Tuesday, December 28, 2010

dugaan buat aku

salam~
Tanggal 27 disember adalah hari utk aku bersabar dan memang sangat menguji kesabaran aku. hari ni FB aku macam demam plak. tak bermaya sebab bertengkar kt page skuad bola sepak m'sia. bukan bertengkar teruk tapi just nak menjelaskan kepada segilintir umat yang masih tak puas hati dgn keputusan bola semalam. tahu jela siapa kan. aku tidak la komen gyler2 pkai ayat mencarut atau caci maki sesiapa, malah penyokong m'sia sndri tidak bercakap kasar dan mencaci.. tapi pihak sebelah lagi tuh yang caci maki dan pandai2 je edit gambar letak taik kt bendera m'sia.. maaf ayat kasar sket, tapi tula hakikatnya yg dyeorg komen.. bile aku balas komen dyeorg yg menghina negara terus terdiam seribu bahasa. tapi dyeorg balas aku secara diam2. hari ni Ym aku tak boleh bukak, error je memanjang, fb plak kne block by somenone dari Indonesia.. aku ada buktinya. aku tak nak caci maki dyeorg sebab kesian, dyeorg cetek ilmu, tahu nak caci maki je,, biasalah bila perasaan amarah dah menguasai diri bahasa dah tak sopan lagi.. macam2 carutan keluar.



nampak kan kat mane??
pic bawah ni plak memang menghina kita.
aku memang respek gyle kt dyeorg nih sebab rajin buat blog nih. menghina jata negara,, tapi buat apa nak marahkan, bangga je ape yg dyeorg buat sebab terlalu rajin untuk buat perkara yang sia-sia nih, smpai menampakkan bangsa mereka mundur.bagi kita tak ada mase nk buat benda2 yg sia2 nih.. nk hina, caci maki bkn dapat apa pon ye tak?,, sabar2,, huh~

aku sedih sebab fb aku kne hack dah berkali sebelum nih. ni plak Ym aku tak boleh bukak,, bagi aku ym tu penting klau nk verify ape2 akaun.. sape yang benci aku tolong berdepan dgn aku face to face tak payah ckp belakang buat benda jhat. itu bukan gentle namanya.walaupon mcm2 datang kat aku tapi aku takkan berhenti menulis dan menyuarakan apa yang aku tak puas hati demi kebaikan jugak. bukan nak mejatuhkan sesiapa dan mengaibkan orang. tu bukan cara aku.. klau boleh hidup aman atas bumi Allah. kita berkongsi langit, berkongsi tanah. aku harap sangat tak ada lagi berlaku mcm nih, jangan buat jhat der nnty ada balasan lagi terok, aku pon tak nak marah2 just enjoy tgk video nih. tenangkan hati kejap,

~peace~

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...