iklan

Followers

Monday, December 27, 2010

malaysia VS indonesia



salam~
habes je perlawanan bola sepak piala suzuki tuh memang bersorak satu malaysia utk kemenangan tuh,, org saket kat sepital tuh pon boleh melonjak-lonjak sebab m'sia menang. tapi apa yg aku tak suka ade segelintir umat nih baek hati nk buat tembakan laser.. rasa terhina sgt,, aku rasa tak perlu la nak buat bende2 tuh sebab nak menaikkan negara nama terjejas. Overall aku tgk game tadi memang m'sia deserve utk dpt 3-0 ar. pastu tak lama lepas game habis berlaku la peperangan kutuk mngutuk m'sia di page anti malaysia dan skuad bola sepak malaysia. ape kes ni der?? cool2,, ada bebarapa umat indOn tak puas hati dengan m'sia pasal isu laser tuh.. sampai kutuk2 sakan,, aku pon ape lagi, join ar sekaki, gua panas beb klau ada maki2 tanah air gua sndri kan.. kne balas balek nih, tak bole biarkan..


 berita ni mmbuktikan indonesia kalah bukan sebab laser tapi sebab kan kesalahan sorang pemain katanya lah
korang nak taw lebih boleh usha link atas nih.

klau korang nak taw, laser bukan je mase lawan dkt m'sia tapi mase lawan dkt indonesia pon ada jgak dan m'sia jadi mangsa time tuh.. usha vidoe bawah nih.

patut ke m'sia dipersalahkan bulat2 dalam hal nih? mungkin ada pihak yg cuba sabotaj dan menggunakan nama malaysia sebagai perlaku tembakan laser nih, ( hah kan da mcm polis aku ckp). emo sket bru lepas gaduh,,

pape pon m'sia dan indOn serumpun, tak perlu bergaduh dalam hal remeh hanya kerana laser. kalau nak berdebat sekali pon biar menunjukkan yang kita bangsa bertamadun, bahasa menunjukkan bangsa, nampak kita berilmu, lava gunung berapi mendidih tak lame selepas ada umat dari indOn nih mintak maaf keadaan kembali reda,, (reda sket la, tapi ada lagi penyokong indOn yg tak puas hati)
aku puji cara dye,,nice, gentle ar dye. ini la rakyat indOn yang berilmu.

jumpa di iNdonesia 29hb nnty.. MALAYSIA BOLEH!!!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...