iklan

Followers

Sunday, January 2, 2011

dan bila esok,, (my journey)

salam~
tajuk agak sedih, suasana sunyi, hanya daun2 kering yg bergesel di jalan kedengaran, malam yang gelap yg hanya diterangi lampu jalan. aku berdiri di tengah pulau kecil yg dikelilingi lautan biru, tapi masa malam nmpak laut ut warna hitam.. hoho.. aku pon menghitung hari untuk menjemput esok yg "bahagia" bagi aku. sedih? tak de lah, "bahagia" sgt.. esok ada apa? befday aku ke? oh tidak!!! aku menghitung hari dgn keazaman yg kuat, yg baru, yang semangat.. aku tidak leka lagi, aku tidak boros lagi, aku akan bersungguh-sungguh utk dapatkan apa yang aku nak. aku akan berusaha aku akan jadi diri aku. kerna aku adalah aku. kenapa aku ni? mengarut tgh2 malam di pulau sorang2.. tiada seorang bersama dgn aku hanya hati mmbawa iman, berbekalkan ilmu sedikit utk ke sana.. esok aku akan  bertolak ke sana. esok( 2.jan.2011)

sana itu di mana? di sana lah pulau yang sangat terang walaupon malam, segala ilmu boleh aku dapat di sana tetapi AWAS!! silap langkah aku boleh kecudang di sana. 
mungkin lemas dalam kelekaan, mati dalam hati. dan hanyut dalam fana. tetapi jika aku dapat melepasi pulau itu dengan selamat,. aku akn smpai ke suatu tempat lain, iaitu TANAH BESAR.. yang lagi terang, lagi aman, lagi selamat dan lagi cOol.. wahaha.. tetapi untuk melepasi ke pulau ini sangat la sukar dan menguji luar dan dalam imanku. perjalanan ku masih panjang dan jauh utk sampai ke sana.
pulau yang gelap itu adalah di mana aku berada sekarang, di mana situasi aku masih tidak cukup dgn ilmu, dgn iman dan dgn semangat. tetapi pabila aku berada di pulau yg seterusnya yang terang tetapi memang menguji dari setiap sudut,, itu la di mana tempat aku menuntut ilmu, UITM segamat.. menuntut dlm bidang analisis pelaburan ( org kata sukar).. huh~ tetapi aku cuba untuk melepasi ujian tersebut.. kerana pulau tersebut penuh dgn cahaya yg terang, walau seribu org mengambilnya tidak sedikit berkurangan cahaya nya. akan aku ambil cahaya tersebut utk ke TANAH BESAR.. jika ckup cahaya itu, selamat la hidup aku, aman lah nnti.. doakan aku, walau pon aku nampak cool je bila datang sane tapi di sudut hati kecil ku.. ada sedikit gelisah,, wahahaha.. kantoi!!!. doakan kejayaan aku dunia dan akhirat ye.. 

dan aku akan berehat dari berbelog ni selama beberapa mggu.. sorry if I'm not often update my blog. sebab nnti busy gyler kot..  
tak pe klau tak busy aku akan curi masa utk korang bace story aku kat sane plak k.. aku gerak dlu.. salam~
sayang korang~mmuuaahhhh hambek kaw.. hahah jangan berebut ek semua dapat nnty.. haha.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...