iklan

Followers

Saturday, March 12, 2011

mengemis di Tengah Lembah...


salam~
aku memang tak suka tgk pengemis honestly, bagi aku dyeorg mcm org yang malas,, hanya tahu duduk dan mintak duit.. dan bila aku pegi ke terminal One kt N9 aku tak percaye nak mati bila ade lg pengemis kt m'sia
nih.. aku bkn nak cite pasal si pengemis tp naseb aku di mid td.. hari ni aku balek KL ngan akak aku dari segamat.. pegi kt mid nk tgk wayang,, tp mmg mcm org kampong balek bandOr la kan bile aku bawak beg besar dtg sane.. akak aku da jalan jauh2 dari aku mase kt mid.. "ko pegi smpan beg kaw dlu.. nnty jmpe kt foodcourt je" ambOi,, malas btOl dye nk temankan aku pastu sruh aku blanje mcm2 la.. ishhh naseb kaw akak aku.. bile akak aku pegi kt foodcourt,, aku sorang2 la pegi jelajah mid tu cari lOcker mcm pelancong asing dtg m'sia.. haha (bajet).. cari pnye cari baru la jmpe locker yg ade kt carefour.. smpai kt sane tgk kne masuk kan syiling 50sen., adOi,, malasnye nak kne cari akak aku nk mintak duit syling kt dye,, dah la foodcourt aras atas skali.. locker plak kt LG,, memang best la kan.. xde idea laen aku pon pegi la stall2 kecik kt mid tuh mintak tukar syiling.. agak sedih bile xpene buat keje tuh kt public.. biase mntak tukar dgn mmber je..ni kne jmpe org xkenal mintak tukar duit syiling dan org tu akan buat muke tOye mntak penampar.. pastu pandang rendah kt aku. memang aku rase mcm mengemis di tengah lembah.. aku bukan mintak duit tp nak tukar duit je.. tu pOn nak buat muka.. perghhh memang menguji kesabaran jiwa dan raga aku.. last2 aku jmpe guard2 yg ade kt situ mintak tukar syiling.. akhir nye setelah di pujuk rayu dapat la tukar,, huh~ memang mncabar bile nk simpan beg kt locker.. naseb aku masih waras lagi tak buat bnde bodoH kt mid tuh.. aishhh klau tak aku bakOr je... settle sume.. pape pon lepas letak beg sempat jgak tgk wayang cite hikayat merong mahawangsa.. besttt.. terbaek dari KRU.. dgr cite hari pertama tayangan dah lebih setengah juta.. cOol!!! k la gua gerak dlu.. papehal roger2 k.. 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...