iklan

Followers

Monday, October 24, 2011

kenderaan mesra alam yg ada dari dulu lagi..

salam,, 
selama aku stay dkt klang ni mcm2 aku jumpa..
tapi yang menarik perhatian mata dan hati aku adalah budak2 kat sini..
bukan je budak2 tapi orang tua pon ada jugak.. dyeorang bukan buat salah apa pon..
bukan melepak ea... ( tak tau la ada certain yg melepak tuh,, lagha je)

konsep dyeorang or budaya,, yang mana dyeorang pergi mana-mana je naik basikal..
pernah sekali aku nampak sekumpulan basikal lalu dpan aku.. perghh.. org klang naik basikal,.
even duduk dkt bandar tapi still jaga environment.. ( yeke?? emm) yela.. kalau ada sampah sarap tuh kat kawasan ramai warga asing.. hah tu bnyak.. kt local area bersih ea.. hehe
 budaya berbasikal nih elok la kalau amalkan..  bole save earth.. tak payah buat earth hour lagi kan. haha
cuma orang yg taknak berbasikal ni pikir.. ouh! panas la you.. even pergi kedai dpan umah pon naik kereta mercs.. emm nak jadi apa?? so, basikal la kenderaan mesra alam yang ada dari dulu sampai sekarang..
 sekarang dkt china pon dyeorang dah start aktifkan budaya nih..
bagus2..


1 comment:

  1. klang area mane awak nampak ?? tak penah tau pun . saye pun duk klang gak .

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...