iklan

Followers

Wednesday, June 23, 2010

Business is Money???

ungkapan tu biase aku dgr.. sedangkan kt skolah dlu pOn aku belajar sbjek tuh dan masok klab usahawan,,
pasal2 bisnes2 nih mmg aku minat... mcm2 cara org nak promote brg2 dye kasi laku..
dan majoriti org yg berbisnes ni adalah org.........
ahakz!! smstinya cina... npe ye???
hahaha... aku nk tulis kat sni tp xnak la tmbulkan ape2 salah fham atau masalh prkauman ke,,,
tp kbenaran utk jawapan nye korang tnye lah kaum itu sndiri yer...
dan apelak kaitan nye dgn Money???duit??
tgk je rumah2 banglO yg ade kt m'sia nih..kebnyakannyer milik org cina..
wah... brjaya sungguh bangsa nih kan... 
trpikir jgak mne pegi nye bangse aku nih... sdih rse nye..
sbb ade yg merempat di bumi sndiri.. ssh di bumi sndiri.. 
huhuhh.sabar yOp!!! sabar... ade jgak bngsa aku yg brjaya tp xramai...
tgk je kat pekan or mne2 je... spe jual tOpup?? spe jual enset?? spe jual perabOt??
spe jual baju?? spe jual alat eletrik?? spe??? spe??
bangsa ape tu sume??
korang pikir la sndiri... trpikir jugak mne pegi bngsa aku dlm bidang perniagaan nih...
tp aku mmg tabik la kat makck2 yg jual nasi lemak tepi2 jln,, mnjaja kuih dri rumah ke rmah..
jual burger... kopok lekO tu sume an... 
aku bkn ape... jeles lak tgk bangse tuh ramai yg berniaga,.,,
yg kaya makin kaya... huhuhuhh...
aku ade pegi kat the store tok shopping2 bju,, tgk spe yg berniaga kat situ.. sume bangsa tu jgak..
mmg xleh lari bngse tuh dgn bisnes..
btOl la dlm Islam... rezeki 9/10 dtg nye dri bisnes...
patt la yg mmbOlot rumah2 mewah kat m'sia nih bangse tu jgak....
ckp pasal bisnes nih... mmber aku dpt sambong blajar kat uitm larkin,johor..
dpt bisnes gak.. hahaha... xsangke an.. dye blajar kat skolah dlu amek kjuteraan mekanikal..
tp kat U plak dpt bisnes.. ehhmm tula rezeki dy dlm bidang tu nnty.
yg ksian nye kat dye.. dye baru dpt tawaran tu smalam... mak ai.. 
mcm mne la nak settle kan sume borang2 tuh.. pening2...
lagy 3 ari je lg nak masOk u.. huhuh.. nseb.. nseb...
tp kt sni aku ade cite yg agak best... cite pasal duit jgak... ahakz!!
smlam aku g shopping ngan ayah aku.. then, mse jln2 tuh jmpe la sorang mamat ni,,,
dah tua dah pOn... jln dye mcm bkn org baek.. ahahah.. aku ni pndai sket mnilai org..
hihi~.. pastu bile da dkt kat dye.. dye dgn innocent nye tnjuk kat aku enset nokia N73...
huhhhh... dye kate "lu maw ka?? brg baek nih".. "sye jual rm350 jer"..
ahakz!! nk trgelak aku dgr...pastu ayah aku plak.. ngade2 tnye.. "ala xleh kurang ke??"
org tu plak ckp.. "lu maw bpe??" ayah aku: "rm50 bleh.."
pastu org tuh trus blah..
hahah.. lawak tOl.. aku ngan ayah gelak je dgn kerenah mamat tua tuh..hhuhuhhhh....
haha.. da komfem la enset tuh enset curi.. nak jual kat aku pOn mcm da mnggelabah pndang kiri kanan..
usha2 sne sni.... hahah.. spe la jd mngse si mmt tua nih yer... cyan tol...
at last.. aku nk blah.. n maybe x conteng2 agy kt blog nih dlm bbrpe mggu..
well.. busy la kate kan..huhuh...
pape pOn.. wish me luck.. nk bljar dah.. hhuhuhhh...
papai...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...