iklan

Followers

Tuesday, June 8, 2010

Hikayat Merong Mahawangsa


bila aku tgk jer trailer citer HMM nih rse mcm flem luar negara yg brtaraf hollywood pon ade...1st opinion aku citer ni mcm terbitan universal studio... tp bile tgk btOl2 ia nya trbitan KRU studio.. visual dan sounds effect nye gempak2...
best gyler aku tgk... dan rse citer ni aku msti tgk gak kat wayang...mesti mesti mesti...

bg korang yg nak tahu serba sket pasal HMM ni,, aku ade in4 dye...
-kos 8 juta (flem kedua melayu trmahal slepas Puteri Gunung Ledang)
-melibatkan plakOn antarabangsa sperti Jing Lu dari China,Gavin Stenhouse (United Kingdom), Henrik Norman (Sweden), Craig Fong (Australia) dan Keith Chong (Hong Kong).
-mendapat smbutan menggalakkan & terjual lebih 30 buah negara temasuk United Kingdom, Perancis, Jerman, Russia dan negara Timur Tengah.
-kumpulan seni mmprthankan diri mendapat sentuhan & bimbingan drpd Chan Man Cheng yang pernah terbabit dalam filem besar antarabangsa seperti Hellboy 2, Rush Hour dan Police Story.
-menggunakan 70% bhase inggeris & selebihnya bhase melayu klasik dan bhasa cina.
-menandatangani MOU dengan salah sebuah studio gergasi iaitu Universal Pictures International Entertainment Ltd. Syarikat ini telah diberikan “First Option” untuk mengedarkan filem Hikayat Merong Mahawangsa ini ke seluruh dunia apabila siap kelak.
-maybe bulan september ni kuar la citer nih..

p/s; xsabar nak tgk citer nih... The Malay Chronicles-bloodlines...(HMM)+jom tgk!!! support industri filem m'sia..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...