iklan

Followers

Sunday, May 8, 2011

~pesan ibu~

lebih 50 tahun kaw bernafas
lembut peribadimu, sopannya adabmu,
namun jiwa gagah menghadapi duri di hati,
kaw ajar aku erti hidup,
kaw ajar aku apa yg aku perlu,
kaw bimbing aku apa yg aku lemah,
kaw bantu aku apa yg aku mahu,
itu lah pengorbanan mu,
kaw menerima dgn tabah penyakit yg diberi,
kaw tersenyum walau kaw susah hati,
namun hatimu anak ini sering memahami
memberi kata2 bermakna kpd anak ini,
akan ku guna sampai akhir nanti,

kedut2 diwajah mu menunjukkan lamanya derita yg kaw tanggung.
namun hasilnya kaw akan dpt akhirat kelak,
akan ku hadiahkan kaw doa
bahagia kaw dunia dan akhirat,
amin~

pesan ibu : ibu bkn org senang, ibu xdpt bg duit bg kekayaan, tapi ibu nk kamu dengar kata ibu,, belajar rajin2, solat jgn tinggal, doa selalu, insyaAllah berjaya dunia akhirat,, dan kamu akan dpt apa yg kamu ingin kan lebih dari kamu sangkakan..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...